Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Jeśli zdarza się inaczej - wyraźnie o tym informuję. Uszanuj to, proszę, i nie kopiuj, nie rozpowszechniaj zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody.

piątek, 14 września 2012

Mały kwiatek

I oto kolejna odsłona mojej przygody z "drucianymi" serwetkami. Wygląda zdecydowanie lepiej niż pierwszy wytwór, chociaż sprawiła mi nieco problemu. I w związku z tym mam pytanie dotyczące robienia serwetek na drutach. Jeśli zaglądają tutaj osoby bardziej doświadczone w tej dziedzinie, proszę, napiszcie mi, jak "przesunąć oczko do przodu"? Z przesuwaniem oczek do tyłu jakoś nie miałam problemu, a przy przesuwaniu do przodu  coś chyba poplątałam. Rozumiem, że mam przesunąć ostatnie oczko na następny drut. Mam dwa druty i powinnam przesunąć oczko z prawego na lewy, ale czy to oczko ma być przerobione czy nie? Jeśli jest przerobione, to w jaki sposób przepleść nitkę przez te oczka? Będę wdzięczna za podpowiedzi dotyczące przesuwania oczek do przodu i do tyłu, lub za linki do stron internetowych.

Wzór: "Igłą i nitką", 1996.

***
"A little flower" - my second attempt to knitted mats. It looks much more better than previous one. How do you like it?




4 komentarze:

  1. Jeśli przesuwa się oczko do przodu to zazwyczaj (o ile we wzorze nie ma inaczej) przerabia się je na prawo i od tego momentu dopiero zaczyna się nowe okrążenia.
    Jeśli zaś przesuwamy oczko na tyłu to nie przerabiamy ostatniego oczka z poprzedniego pkrążenia i od tego momentu (czyli o to jedno oczko wcześniej) rozpoczyna nam się nowe okrążenie.

    Przesuwamy oczka w nieparzystych rzędach, więc te operacje opisane powyżej tak naprawdę wykonujesz na rzędzie parzystym, gdzie przebiamy wszystkie oczka na prawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) Czytając próbowałam sobie wyobrazić, jak to wykonać, ale bez drutów i nitki to nie to samo, więc przy najbliższej okazji spróbuję.

      Usuń

Napisz, co o tym myślisz. :) Dziękuję. :)