Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Jeśli zdarza się inaczej - wyraźnie o tym informuję. Uszanuj to, proszę, i nie kopiuj, nie rozpowszechniaj zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody.

środa, 6 lutego 2013

Namiętności - Passions

Bohaterami romantycznymi targały silne emocje - cierpieli, kochali, bohatersko walczyli itp. To tylko jeden z odcieni romantyzmu, ale jakże rzucający się w oczy. I chociaż romantyzm nie kojarzy mi się jedynie z takimi motywami, tym razem moją uwagę skupiłam na tym aspekcie. Romantyzm wcale nie jest tak prostą epoką, jak nam się wydaje. :) 

Robiąc tę broszko-spinkę chodziły mi po głowie dwa romantyczne dzieła: 
"Zbrodnia to niesłychana,
Pani zabija pana;
Zabiwszy grzebie w gaju,
Na łączce przy ruczaju",
czyli ballada "Lilie" Adama Mickiewicza (całość tutaj - KLIK), a także "Spowiedź dziecięcia wieku" Alfreda de Musseta (chociaż traktuje nie tylko o namiętnościach).

***
Romantic heroes were "addicted" to strong emotions - they hurt, loved, fought heroically etc. It's just one shade of Romanticism but, undoubtedly, very visible. Although for me Romanticism is not only related to such motifs, I've focused on these aspects. It's the epoch much more various and interesting than it's seems to be.:)

When I was doing this brooch-hairpin I thought about two Romantic works: "The Lilies" by Adam Mickiewicz and "The Confession of a Child of the Century" by Alfred de Musset (although it's not only about passions).


Materiały: kordonek Ariadna Karat 8, 
onyks i sztuczne koraliki (razem: 139 sztuk).
Wymiary: długość - 7 cm, szerokość - 4 cm.
Wzór: projekt własny.


Broszko-spinka ma wiele zastosowań: jako dekoracja drzewa, kozaków (moje ulubione zdjęcie), tuniki (gdyby okazała się zbyt długa), i tradycyjnie - jako spinka i broszka. Która stylizacja podoba Wam się najbardziej? :)

***
I can use this brooch-hairpin as a tree's decoration, or for my boots (my favourite photo), and if a tunic or dress seems to be too long, and I can also use it in a traditional way - as a brooch and hairpin. Which idea do you like the most? :)







~~//~~
Krótki wstęp o romantyzmie mógł sugerować tylko jedno - wyzwanie w Kreatywnym Kufrze, do ktorego zgłaszam również moją broszkę.

10 komentarzy:

  1. Śliczna. Ujęcie we włosach najbardziej mi się podoba. Wygląda wtedy jak element stroju do flamenco :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko mi stroju brakuje, ale coś innego się znajdzie. :) Dziękuję.:)

      Usuń
  2. Chciałam Ci podziękować za pomysł wzięcia udziału w wyzwaniu w kreatywnym kufrze...zasugerowałaś to na moim blogu (nie wiedziałam nawet o takich wyzwaniach...) i wygrałam pierwsze wyróżnienie :)
    Wieeeeelki buziak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Twoja praca warta była wygranej. :)

      Usuń
  3. śliczna,życzę powodzenia!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ŚŁiczna ta spinko-broszka i ile zastosowań. Pozdrawiam cieplutko, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, kiedy oprócz ładnego wyglądu, rzecz jest praktyczna. :) Chociaż niektóre z tych zastosowań należy traktować z dużym przymrużeniem oka. :)

      Usuń
  5. Piękna brosza Reniu!!! Jednak jako że mam hopla na punkcie drutów, to nie może być inaczej i moją uwagę zwróciła też czapka! Bardzo fajny wzór :) Sama ją robiłaś? Jest gdzieś dostępny? Fajnie Cię było wczoraj u mnie widzieć :):):) Dziękuję za wszystkie Twoje komentarze :) Sprawiłaś mi wielką radochę :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Wzór czapki też bardzo mi się podoba i czasem nawet myślałam, jak to zrobić. Ta jest kupiona. Marzę o zrobieniu czapki na drutach, ale narazie ten pomysł dojrzewa w mojej głowie. :)

      Usuń

Napisz, co o tym myślisz. :) Dziękuję. :)