Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Jeśli zdarza się inaczej - wyraźnie o tym informuję. Uszanuj to, proszę, i nie kopiuj, nie rozpowszechniaj zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody.

poniedziałek, 4 lutego 2013

Te trzy: miłość - These three: love


"Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy:
z nich zaś największa jest miłość" 
(Św. Paweł, "Hymn o miłości" z 1 List do Koryntian)

***
"So faith, hope, love abide, these three;
but the greatest of these is love."

(Chapter Thirteen of St. Paul's First Letter to the Corinthians)

Ten cytat stanowił inspirację do powstania kolczyków. A że miłość jest największa, więc zaczęłam od tego motywu, co tym samym oznacza, że powstaną kolczyki nawiązujące do nadziei i wiary. Skąd taka inspiracja? Z kościoła. Akurat w niedzielę odczytywano "Hymn o miłości". I tak mnie to ujęło, że w drodze powrotnej już dokładnie wiedziałam, co chcę zrobić. Mało tego, dokładnie wiedziałam, jak to nazwę, a przecież nazywanie własnych robótek zawsze sprawiało mi dużą trudność. Dlatego tak mało poezji w tych moich frywolitkach.

I chociaż tyle jest teraz wyzwań okołowalentynkowych, a kolczyki spełniałyby prawie wszystkie wymagania, żeby się w nich znaleźć, to nie zostaną nigdzie zgłoszone. Co prawda myślałam o tym, ale... Napisałam "prawie wszystkie wymagania". Prawie, bo nie powstały z myślą o żadnym wyzwaniu.  

Kolczyki są przeznaczone na aukcję dla Karolinki Urban (BLOG - FB). Jeśli tylko zostaną wystawione, na prawym pasku bocznym mojego bloga pojawi się link do aukcji. Zapraszam. :)


***
This quote was an inspiration for the earings. And love is the biggest of these three so I've used this motif at the beggining. It's mean that I'll do earings with connection to hope and faith. Why such an inspiration? From church. I heard Chapter Thirteen of St. Paul's First Letter to the Corinthians on last Sunday. And I was so inspired by it that during coming back I thought over my ideas and I knew exactly what to do. What's more, I knew how to name it (it's always the most difficult part of creation - that's why there is so little poetry in my tatting).

And although there are so many valentine's challenges, and earings fit almost all ideally, they won't take part in any of them. I thought about it but... They was made specially for a little girl - Karolinka Urban (BLOG - FB). You can bid them soon; you'll see link in the right side of my blog, under the photo of Karolinka.

Te trzy: miłość
These three: love


W środku kolczyka, w serduszkach, wszyłam korale - na jednym jest malutka ciemniejsza plamka, na drugim - delikatne jaśniejsze paseczki. Widać to dopiero po bardzo bliskim przyjrzeniu się. Spodobała mi się taka różnorodność, więc nie szukałam dwóch identycznych sztuk.

***
There is coral in the centre of earings - there is a very little spot on one of them, whereas the second one has delicate stripes. These differences are visible when you look at them carefully. I like this variety so I wasn't seraching for two identical ones.


Na białym śniegu czerwień kolczyków nabiera intensywności. W rzeczywistości aż tak czerwone nie są. (Bez obaw, nie zamoczyły się, leżały na folii.:))

***
Their colour seems to be deeper when they lie on snow. In fact, they aren't so red. (Don't worry, they didn't wet, there is clingfilm under them:))

Materiały: kordonek Ariadna Karat 8, 
koral i sztuczne koraliki (w sumie 93 sztuki).
Wielkość: długość - 6 cm (z biglami - 7,5 cm), szerokość - 4,7 cm.
Wzór: projekt własny


A jutro będzie różowo. :)

12 komentarzy:

  1. Wow, fajna "interpretacja" miłości - aż żałuję, że nie mam przekutych uszu.
    Pozdrawiam cieplutko, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to trzeba przekłuć uszy i będzie można nosić. :)

      Usuń
  2. piękne i takie romantyczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no, romantyzm się we mnie odezwał. :)

      Usuń
  3. Wspaniałe, oddają całą istotę miłości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W miłości tyle jest cieni i subtelności, że trudno oddać jej całą istotę. Jednak skoro tak piszesz, wierzę, że udało mi się wyrazić chociaż część. Dziękuję. :)

      Usuń
  4. są prześliczne! a bransoletka cudo! a to serduszko w środku cudo! jestem zachwycona:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje mi nic innego jak podziękować za tak miłe słowa. :)

      Usuń
  5. Cudne, kolory na czarnym tle zawsze prezentują się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Kolorowe tła też ładnie wyglądają, oczywiście zależy od tego, co będzie na pierwszym planie. Nie wiem, dlaczego tak uporczywie trwałam przy ażurach, przecież z tłem wyglądają równie uroczo, a może i lepiej.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do licytacji. :)

      Usuń

Napisz, co o tym myślisz. :) Dziękuję. :)