Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Jeśli zdarza się inaczej - wyraźnie o tym informuję. Uszanuj to, proszę, i nie kopiuj, nie rozpowszechniaj zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody.

niedziela, 10 lutego 2013

Te trzy: nadzieja - These three: hope


"Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy:
z nich zaś największa jest miłość" 
(Św. Paweł, "Hymn o miłości" z 1 List do Koryntian)

***
"So faith, hope, love abide, these three;
but the greatest of these is love."

(Chapter Thirteen of St. Paul's First Letter to the Corinthians)



Tak jak wymyśliłam, tak też robię. Moim zamiarem jest zrobienie trzech par kolczyków zainspirowanych powyższym fragmentem. Pierwsze kolczyki już powstały - Te trzy: miłość. Teraz kolej na następny motyw - nadzieję. Kolorem kojarzącym się z nadzieją jest zielony. Pozostałam wierna temu skojarzeniu i użyłam dwóch odcieni tego koloru, dodając delikatny odcień żółtego, żeby nieco rozjaśnić całość. Poza tym w moim widzeniu świata zieleń i żółty ładnie komponują się razem. Mogą kojarzyć się nie tylko z wiosną, a konkretnie z żółtymi pierwiosnkami. Może komuś przypomną słoneczny dzień i zieleń drzew, taki leniwy ciepły dzień, kiedy można leżeć w trawie pod drzewem i przez gałęzie obserwować zmieniające się niebo. Chciałam, żeby motywem centralnym była czterolistna koniczynka, tak na szczęście. Mam nadzieję, że choć trochę to koniczynkę przypomina. :)

Kolczyki będzie można licytować na allegro - robiłam je z myślą o akcji Rękodzieła dla Karolinki. Jeśli tylko zostaną wystawione, na prawym pasku bocznym mojego bloga pojawi się link do aukcji. Zapraszam. :)

***
It's the second part of my idea. I want to make three pairs of earings inspired  with the quote above. The first earings was made a few days ago - These three: love. And today it's time for the next motif - hope. Green is a colour connected with hope so I kept this association. I used two shades of green and added delicate yellow in order to make earings brighter. What's more, in my opinion green and yellow go together. They remind spring, epecially the flower - Primula veris. They also remind a sunny day and green trees: a lazy warm day when you can lie in grass under a tree and look at the sky through branches. There is a four-leaf clover, which is thought to bring good luck to anyone who finds it. :)

Earings were made specially for a little girl - Karolinka Urban (BLOG - FB). You can bid them soon; you'll see link in the right side of my blog, under the photo of Karolinka.

Te trzy: nadzieja
These three: hope



Materiały: kordonki Ariadna Karat 8,
koraliki szklane crackle żółte i zielone, koraliki sztuczne (razem 150 sztuk).
Wymiary: długość - 6 cm (z biglami 7,5 cm), szerokość 5 cm.
Wzór: projekt własny.

Jako tła niektórych zdjęć użyłam książki Jana Twardowskiego "Wiersze największej nadziei", studio wydawnicze UNIKAT, 2003.

~~//~~

Dziś powinnam również pokazać postępy w haftowaniu obrazu, ale nie mam się czym pochwalić. Na usprawiedliwienie pokażę jedynie zestaw nici, którymi haftuję coś innego. :) Jest kolorowo. :)

***
Today I should show you my cross-stitched picture but I have nothing to boast about. I can easily explain my lack of progress - I'm stitching something else. :) As you can see, it's more colourful. :)


10 komentarzy:

  1. To będzie piękna kolekcja. Fajny sobie wymyśliłaś motyw inspiracji: wiara, nadziej, miłość. Jak do tej pory trafiasz w kolory kojarzące się z tematem idealnie. Ja wybrała bym tak samo. Ciekawa jestem ostatniej odsłony i ostatniego koloru. To będzie chyba najtrudniejsze wyzwanie.
    Zielone kolczyki są śliczne, a żółte koraliki faktycznie miło je rozjaśniają.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najtrudniejsze nie będzie, bo zarówno wzory, jaki i kolory mam obmyślone.:)

      Usuń
  2. ale super to wymyśliłaś:) kolejne śliczne! mam nadzieje że wiara będzie niebieska:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Szmaragdowa zieleń to hit nadchodzącego sezonu - trafiłaś w samo sedno !!!
    Kolczyki jak zwykle fantastyczne !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie wiedziałam, nie interesuję się, co jest modne, a co nie. Akurat takie kolory mi się podobały. :)

      Usuń
  4. Taki wiosenny kolorek ;) świetne są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, bo już chociaż przedwiośnie by się chciało... :)

      Usuń
  5. To będzie piękna seria i zrobiona w szczytnym celu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, co by teraz wziąć na igłę, bo z takim pomysłem jakoś lepiej szło dzierganie. :)

      Usuń

Napisz, co o tym myślisz. :) Dziękuję. :)