Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Jeśli zdarza się inaczej - wyraźnie o tym informuję. Uszanuj to, proszę, i nie kopiuj, nie rozpowszechniaj zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody.

wtorek, 10 marca 2015

Pierwsze takty Zofii - The first beats of Zofia

Zofia to moja maszyna do szycia. Stała nieużywana od grudnia i wreszcie wraz z pierwszymi powiewami wiosny przyszedł czas na mój debiut w dziedzinie szycia (choć kiedyś udało mi się uszyć krótkie spodenki, ale było to naprawdę bardzo dawno temu i nie raczej nie chwaliłabym się nimi :-)). Prawdziwą przygodę z maszyną do życia zaczęłam od ozdobnych poszewek na poduszki. Poduszki same w sobie były już ozdobne, ale ponieważ są w ciągłym użytku, to, wiadomo, brudzą się, a przecież lepiej prać poszewki niż cale poduszki. :-)


Poszewki uszyłam z różowego materiału od lat leżącego w domu. Samo szycie zajęło mi niewiele czasu, bardziej czasochłonne były szydełkowe wstawki. Poduszki wykończyłam gotową taśmą z falbanką, a zamiast guzików przyszyłam wstążki. 

Poduszka na poduszce niczym na babcinym tapczanie... :-)



Kokardy dodają poduszkom uroku i "osładzają" je. Bardzo mi się podoba taka odmiana od guzików. Poduszki pasowałyby z pewnością do dziewczęcego pokoju, ale zamiast tego rozbijają szarość łóżka i pasują do ścian. 


Poszewki:
materiał: bliżej nieokreślony,
wstążki, taśma z falbanką;
wielkość: 57 cm x 37 cm.

Szydełkowe wstawki:
materiał: kordonek Madame Tricote Paris - Maxi,
col. 4651, 100 g/ 565 m,
100% bawełna;
wielkość: 37 cm x 12 cm;
wzór: motyw z bieżnika,
"Sabrina Robótki", zeszyt 1/ 2015.

Różu w tych poszewkach mnóstwo, więc zgłaszam je do wyzwania Szuflady: 

10 komentarzy:

  1. Cudne poszewki :-) Piękne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :-) Bardzo się starałam.

      Usuń
  2. Przepiękne poduszki :))). Witam w moim candy i życzę powodzenia w losowaniu :))).

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjawiskowe. Wszystko mi się w nich podoba. Guziki byłyby tylko guzikami, a kokardy dodają jeszcze więcej uroku poszewkom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację. Dziękuję. :-)

      Usuń
  4. Stylowe poduszki! Dziękujemy za zgłoszenie do konkursu Szuflady!

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co o tym myślisz. :) Dziękuję. :)