Wszystkie prace zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Jeśli zdarza się inaczej - wyraźnie o tym informuję. Uszanuj to, proszę, i nie kopiuj, nie rozpowszechniaj zdjęć, tekstów oraz wzorów prac bez mojej zgody.

sobota, 16 lipca 2016

Koralikowy szal - TD 2016

Ten wpis miał być dodany wczoraj i miał być o robótce w trakcie. Jednak robótka ta szybko nabrała tempa i została skończona (ile można nad nią siedzieć?!).



Bardzo podobała mi się włóczka, wzór i pomysł z użyciem koralików.

1. Włóczka. YarnArt Gold sama w sobie jest wystarczająco dekoracyjna i nie wymaga żadnych dodatków. Ale zachciało mi się koralików, czemu nie, we wzorze przecież były...  I zamiast dodawać je przy użyciu szydełka, nawlokłam potrzebną ilość na włóczkę. I co? Przesuwane koraliki rwały srebrną nitkę. Na początku, bo potem nauczyłam się je przesuwać bez szkody dla włóczki - wystarczyło napiąć nitkę, przesunąć i wszystko ładnie szło.



2. Wzór. Jeweled Cowl autorstwa Sachiko Uemura, wyszperany oczywiście na Raverly. Wybrałam prosty wzór, żeby szybko ten szal zrobić. Dobrze, że zanotowałam na Raverly, kiedy zaczęłam. Nie byłam świadoma, że tak dawno - w marcu (!!!). Jednak miesiąc później "odwidziało" mi się to i owo, i sprułam robótkę, by zacząć ją na nowo. Prosty wzór nie jest zły, ale wpadłam w pułapkę prostoty, czyli monotonię. Każdy rząd wygląda tak samo, praktycznie na nic nie trzeba uważać, cały czas tylko oczko prawe, oczko prawe... i czasem kombinacja oczek prawych z narzutami. A jak Wy radzicie sobie z takimi wzorami? Wydawało mi się, że z tak łatwym wzorem będzie się dziergało znacznie szybciej. Myliłam się. Inna sprawa, że w międzyczasie powstawały inne robótki, życie toczyło się swoim tempem itd. 



3. Koraliki. Czemu by nie dodać? Takiego szala jeszcze nie robiłam. Jak już wiecie, nanizałam je na włóczkę na początku robótki. Stwierdziłam, że tak będzie szybciej. Przy takiej ilości mogłam sobie na to pozwolić. W oryginale koralików jest 728 - liczba robi wrażenie. Ja użyłam 21 czerwonych, nieco większych i 9 bezbarwnych, małych, koralików. I wystarczyło.



Materiały: włóczka YarnArt Gold,
100 g/ 400 m, col. 9044,
92% akryl, 8% poliester.
Wymiary: długość - 160 cm,
szerokość - 37 cm.
Wzór: Jeweled Cowl, autorka - Sachiko Uemura,
>>KLIK<<


Mój szal powstał głównie z myślą o Turnieju Dziewiarskim 2016.

Turniej Dziewiarski 2016
Lelewel 1 - zadanie 2 - Idzie luty - otul szyję

Na potrzeby turnieju wykorzystałam włóczkę znajdującą się w moim pudełku już od jakiegoś czasu,a dokładnie od lutego 2015 roku. Przy okazji udało mi się jeszcze wygospodarować kłębuszek włóczki do dalszego zalegania, co widać na pierwszym zdjęciu. 

Akcja WZW

16 komentarzy:

  1. Choć nie obyło się bez kłopotów to szal jest cudny elegancki!! Te czerwone koraliki podkreślają urok włóczki! Oby nie był za szybko potrzebny jednak:)) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Szal póki co zajął miejsce w szafie. :)

      Usuń
  2. Wspaniały szal :-) Cudna niteczka i świetny wzór.
    Doskonale dobrałaś koraliki - bardzo mi się podoba Twoja wersja.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Cieszę się, że Ci się spodobało.

      Usuń
  3. Szał z czerwonymi koralikami wygląda rewelacyjnie:) - pozostały kłębuszek włóczki na pewno się przyda :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) O tak, z pewnością kiedyś nadejdzie jego czas i zostanie do czegoś zużyty.

      Usuń
  4. Brawo i moje gratulacje.
    Nareszcie mogę zobaczyć jak wygląda szal w całej okazałości. Podoba mi się bardzo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Doczekałaś się. :)

      Usuń
  5. Świetnie wyszedł! A wiesz, że ja go też mam w planach? Zacznę pewnie jesienią :)
    No i jest juz gotowa robótka w ramach akcji WZW :) Ja też w ramach akcji zrobiłam kolejny sweter :) A na drutach mam bluzeczkę - z włóczki zalegającej sześć lat!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Ciekawa jestem, jak będzie wyglądała Twoja wersja. Akcja WZW działa bardzo motywująco, mam w planach wykorzystanie wszystkiego, co mi zalega. :)

      Usuń
  6. cudeńko stworzyłaś - ja wplatałam kiedyś koraliki w swoje torebki - fajnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Koraliki dodają uroku, Twoje torebki z pewnością wyglądały elegancko. :)

      Usuń
  7. Śliczny ten szal, bardzo ładnie się układa a koraliki nadają uroku

    OdpowiedzUsuń

Napisz, co o tym myślisz. :) Dziękuję. :)